Thursday, December 4, 2008

Doa Seorang Insan......


Ya Allah! pada hari dan bulan yang penuh makna ini kami memohan kepada-Mu agar diberkati kemerdekaan negara kami Malaysia yang tercinta. Kekalkanlah kemakmuran, keselamatan dan kedamaian bumi tumpah darah kami ini, hindarilah negara kami dari segala malapetaka dan bencana, kami memohan kepada-Mu, ya Allah supaya diberikan petunjuk agar kami sentiasa hidup dalam keadaan bersatu padu dan tidak mementingkan diri sendiri, hindarilah kami dari perasaan buruk sangka, dengki dan khianat sesama saudara kami, suburkanlah perasaan muhibbah dan semangat toleransi dengan pelbagai rumpun bangsa di tanah air kami, berikanlah kami kekuatan agar dapat mengawal nafsu dari berkata sesuatu yang bakal memecah belahkan kami dan menimbulkan keadaan yang tidak selesa di kalangan rakyat Malaysia amnya dan umat Islam khasnya.

Ya Allah Ya Tuhan kami, berikanlah kami kekuatan jihad untuk rajin berusaha membangunkan agama, bangsa dan negara. Jadikanlah kami umat yang cemerlang dimata dunia dengan kekuatan ekonomi, akhlak dan teknologi, agar kami dapat memperkukuhkan pembangunan negara dan mempertahankan maruah kemerdekaan yang Engkau anugerahkan kepada kami.

Akhirnya Ya Allah kami memohan agar dikekalkan kemerdekaan negara ini. Janganlah diulangi lagi sejarah penjajahan yang akan memenjarakan seluruh jiwa raga kami di bawah telunjuk para penjajah seperti yang pernah dideritai oleh nenek moyang kami terdahulu. AMIN-AMIN YA RABBAL ALAMIN.

Salam Aidiladha…kepada semua warga USM…

0 comments: