Sunday, October 24, 2010

..Tinta rasa malam...

Salam..

Malam ni romantika de amour..lampu utama bilik rosak. So, aku dan rumet malam ni hanya bertemankan lampu meja je..hu2x..mmg romantik giler..silap2 ada yg tido awal..hu2x.. xpe, kami anggap malam ni kami wat kempen EARTH HOURS..hu2x..spe2 nak join, dipersilakanlah. Sama2 kita menyokong usaha ni. Sayangi BUMI anda..=)

Esok Isnin..so what???? hurm..ptg kuiz kanser..pagi briefing DIS (klerksyip aku dis week: Drug Information Services). Kawan ak dr previous grup kata, esok xyah bwk pape xpe..just pi dengaq je..tp asal aku rse ak kena bwk smting gak..at least BNF. Silap2 dia tnya, xke naye aku..huhu.. Esok malam lak aku ada praktis drama Jepun, hu2x..kena present hari Selasa petang tu..ayoyo, tme tu la gak bermasalah cket, silap2 kena turn aku dpt on-call, xke kes naye..mne la ak nak buka micromedec klo tgh berlakon tu..hu2x.. Wahai lecturers ku yang comel lg baik hati, ples jgn call aku tme kul 5-7pm..ples2..aku rela dapat call pg2 hari..hu2x.. (semoga Allah mempermudahkan segala urusanku..)

Yeah..exam week dah dekat..ala, rindu nak balik umah. Camne ek?? ak da plan jadual study, klo balik umah, abes r..mesti lari planning aku..nak cover tang mana lak agak2x?? Hurm..cara terbaik nak hilangkan rindu adalah selalu call rumah..yeahh!! Tapi kalo rindu nak makan masakan mak cmne?? alaaa..sabar2x.. Jangan ikut hati, nnt mati.. Hurm, sbg kakak sulung keluarga, aku akan bertahan hingga saat2 teakhir..Yeahhh!!! Gambatte!! chewahh..bg smgt utk diri sndri...=)

Adik aku no-3 yg laki dapat jadi antara 30 orang yg layak interview askar peringkat seterusnya. Perasaan aku?? Of cos aku bangga..wlpn kwn2 aku mcm memandang rendah cket. Yelaa..dua org adik bwh aku xminat cntinue study..knape dorg xnak ikut jejak aku ni. hu2x.. Hurm bg aku, itu hak dorang..aku xsuka paksa2x..aku hormat keputusan dorang. Kepada mereka yang xberpeluang jadi anak sulung, korang xkan dapat rase apa yang aku rasa. Harapan dan impian aku adalah untuk melihat adik2 aku berjaya dengan pilihan mereka dan mereka menjadi manusia yang berguna, yang tahu erti kehidupan dan tahu menbezakan antara kebaikan dan keburukan. AKu tidak mengharapkan adik aku untuk ikut jejak aku ( kalo dorg ikut, alhamdulillah).. aku xmengharapkan mereka untuk jadi jagoan dalam akademia. Aku tidak memaksa mereka menyanggupi sesuatu yang diluar keupayaan mereka. Aku dah cukup bangga sekiranya mereka tahu siapa ibu-bapa mereka, sape kakak mereka..spe adik mereka dan menghormati kami seadanya. Yeahh..i luv them very2 much. Tiap kali balik umah, aku dapat rasa bahawa mereka makin matang, bahkan mungkin sudah menjangkaui aku dalam berfikiran. Sesungguhnya aku sangat bersyukur. Di suatu sudut hatiku, aku mendoakan kebahagiaan mereka, smga mereka menemui jalan yang benar. Aku rela mengorbankan diri sebagai tukar ganti kebahagiaan keluargaku.

Wslm..

0 comments: